Zielona Pracownia w szkole we Wręczycy Wielkiej

28 października 2022 r. w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza we Wręczycy Wielkiej miało miejsce uroczyste otwarcie "Zielonej Pracowni w SP Wręczyca Wielka – Zielona wyprawa po zdrowie" - zadania dofinansowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, Gminę Wręczyca Wielka oraz Radę Rodziców.

 

W ramach projektu wyremontowano salę biologii i przyrody. Zaopatrzono ją w nowe meble, tematyczne tapety ścienne, nowe oświetlenie i grzejniki oraz szereg środków dydaktycznych, w tym nowoczesny monitor interaktywny. Całość prezentuje się znakomicie i zachęca do nauki.

W uroczystości udział wzięło wielu znamienitych gości, m.in.: Tomasz Osiński – Wójt Gminy Wręczyca Wielka, Zastępca Wójta Bogusław Głąb, Sekretarz Magdalena Kasprzak, Skarbnik Barbara Jezior,  Urszula Bauer – Śląski Kurator Oświaty, Marcin Woś – asystent posłanki do Parlamentu Europejskiego – Jadwigi Wiśniewskiej, Ewa Cofała – przedstawiciel Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, Zdzisława Kall – wicestarosta Powiatu Kłobuckiego, Mateusz Wąsiński - Dyrektor Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych oraz wielu innych przedstawicieli władz samorządowych, oświatowych, organizacji i instytucji działających na terenie naszego powiatu. Zaproszonych gości powitała dyrektor Danuta Lamik.

Uczniowie z klas III b, IV b i VIII a zaprezentowali program artystyczny. Przedstawili spektakl pt. „Bajka ekologiczna”, której bohaterowie: skrzat Hałabała, Duch Lasu, dzieci oraz przeróżne roślinki i zwierzątka zabrały widzów w niezwykłą podróż do magicznego, zaczarowanego lasu. Występ teatralny wzbogaciły tematyczne piosenki: „Rudy rydz”, „Dary lasu” i „Pięknie żyć” w wykonaniu członków zespołu wokalnego. Na szczególną uwagę zasługuje równie pokaz grupy cheerleaders, której członkowie przygotowali niezwykły, barwny i poruszający układ taneczny do piosenki z filmu „Pocahontas”.

Następnie odbyła się prezentacja nowej pracowni. Uczniowie pokazali, jak podczas lekcji biologii korzystają z nowych mikroskopów, przeprowadzając obserwacje preparatów stałych, oraz jak przy pomocy wizualizera oraz monitora interaktywnego uczą się trudnych zagadnień z genetyki. Z kolei z chemii młodzież zaprezentowała przebieg trzech doświadczeń: „Lokomotywa” i „Pasta do zębów dla słonia”, czyli efektywny sposób rozkładu wody utlenionej oraz „Kolorowa chemia”, czyli jak zmieniają się indykatory w obecności zasad. Stacja przyrodnicza pokazała okazy zebrane podczas wypraw do lasu oraz sprzęt, jakim się posługiwali: lornetki, lupy, sakwy terenowe.