News

Informacja o dofinansowaniu realizacji zadania pn. ,,Usuwanie wyrobów zawierających azbest”
13.10.2020
Informacja
o dofinansowaniu realizacji zadania pn. ,,Usuwanie wyrobów zawierających azbest”
Gmina Rudnik informuje, że realizacja zadania pn.”Usuwanie wyrobów azbestowych” jest dotowana na podstawie umowy nr 92/2020/D/OZ z dnia 16.07.2020 r. zawartej z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie.
Kwota dofinansowania obejmuje 100% kosztów kwalifikowanych tj. kosztów demontażu, transportu i unieszkodliwienia materiałów zawierających azbest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W wyniku powyższego osiągnięte zostały następujące efekty:
- ekologiczny minimalizacja negatywnych skutków zdrowotnych spowodowanych obecnością azbestu, likwidacja szkodliwego oddziaływania azbestu na środowisko.
- rzeczowy unieszkodliwienie 203,98 Mg materiałów budowlanych zawierających azbest
W ramach programu zdemontowano wyroby azbestowe z budynków o powierzchni 3522 m2 oraz odebrano materiały azbestowe w ilości 12138 m2.
Łączny koszt zadania to 76384,67 zł, z czego 74897,69 zł to środki, które przyznane zostały przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Lublinie oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Ze względu na duże zainteresowanie mieszkańców pozbyciem się przedmiotowych wyrobów, Gmina Rudnik postanowiła przeznaczyć również własne środki w kwocie 1486,98 zł. Do tak osiągniętych efektów bez wątpienia przyczyniła się akcja informacyjna prowadzona przez okres kilku miesięcy, która poprzez swoje działania pozwoliła dotrzeć do zdecydowanej większości właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy.